maandag 23 april 2012

Verandering voor jobstudenten vanaf 2012

Jullie zullen het wel allemaal al gehoord hebben, vanaf dit jaar is het zo dat je als jobstudent 50 dagen per jaar mag werken. Tot voor kort was dit niet zo, dan moest je verplicht een keuze maken tussen jobstudent of werkstudent. Nu is het dus zo dat je eerst jobstudent bent en vanaf het moment dat je meer dan die 50 dagen hebt gewerkt dan automatisch als werkstudent wordt gezien door de overheid.

Indien je dit jaar plant om redelijk wat te werken raad ik je toch aan om hier eens wat meer informatie over te gaan zoeken, op die manier weet je hoeveel je precies mag gaan verdienen en kan je mogelijk als werkstudent terug gaan krijgen van de belastingen. Want geef toe dit is toch altijd goed meegenomen!

Ik ben zelf al verschillende jaren een werkstudent en ik moet zeggen eens je het geld gewoon bent kan je het toch niet meer missen. Met het geld dat ik bijvoorbeeld elk jaar terug kan krijgen van belastingen kan ik ieder jaar een mooi reisje maken. Zoals je merkt indien je goed weet hoeveel je mag verdienen kan je nog redelijk wat terug gaan krijgen van de overheid!